Innovative approaches to control the development of Olympic sports
Abstract
The experience is studied of the world’s leading sports and is analyzed the economic
situation in Ukraine, which has a significant impact on the operation and development
of Olympic sports and the sports industry. The importance of optimally using funds of
sports organizations is revealed. The directions of cooperation of managers and marketers in the sport, on raising sponsorship funds for innovative approaches are considered. The experience of preparing for the Olympics in Sochi in 2014 is studied
Downloads
References
Oswald D. The Fundamental Principles of Olympism // Olympic Review. – 2002. – V. XXVL. – № 28. – P. 39‑41. [Електронний ресурс] // Режим доступу: olympicstudies.canterbury.ac.nz (24.12.2010).
Степанова О. Н. Маркетинг в сфере физической культуры и спорта: монограф. – М. : Советский спорт, 2007. – 255 с.
Степанова О. Н. Маркетология спорта: инструментарий социолога. – М. : Советский спорт, 2003. – 72 с.
Лукащук В. І. Особливості маркетингу в сфері фізичної культури та спорту // Олимпийский спорт, физическая культура, здоровье нации в современных условиях. Матер. Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. XXVIII Олимпийским играм в Афинах. – Луганск, 2004. – С. 158‑160. [Електронний ресурс] // Режим доступу: nbuv.gov.ua (14.01.2011).
Мічуда Ю. П. Сфера фізичної культури і спорту в умовах ринку: Закономірності функціонування та розвитку. – К. : Олімпійська література, 2007. – 215 с.
Дудов В. А., Степанова О. Н. Маркетинг в сфере физической культуры и спорта: содержание, стратегия, коммуникации. – М. : РАГС, 2003. – 212 с.
Лукащук В. І. Паблік рілейшнз у спорті // Вісник Харків. нац. ун-ту імені В. Н. Каразіна «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи». – 2004.– № 621. – С. 109‑113.
Россадюк В. С. Экономический фактор в спорте // Теория и практика физической культуры. – 2006. – № 1. – С. 21‑22.
Camy J., Clijsen L., Madella A., Pilkington A. Improving employment in the field of sport in Europe through vocational training. – 2004. Vocasport [Електронний ресурс]//Режим доступу: europa.eu.int (21.01.2011).
Andreff V., Fentem P., Svoboda B., Vuori I., Weber W. The significance of Sport for Society. – Council of Europe Press, 2005. – 188 p. [Електронний ресурс] // Режим доступу: libsport.ru (21.01.2011).
Самые успешные PR-кампании в мировой практике : пер. с англ. ИНФРА‑М., 2002. – 596 с. [Електронний ресурс] // Режим доступу: gumer.info (29.01.2011).
Галкин В. В. Экономика спорта и спортивный бизнес. – М. : КноРус, 2006. – 320 с.
Столяров И. Сочинская Олимпиада представляет маркетинговую программу / И. Столяров. – Новости спортивной индустрии. Украина. – К., 2008. – № 3(5). – С. 25–28.
Copyright (c) 2013 The Bulletin of the Dnipropetrovsk University. Series: Management of Innovations

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors agree with the following conditions:
1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication (Download agreement) with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors have the right to complete individual additional agreements for the non-exclusive spreading of the journal’s published version of the work (for example, to post work in the electronic repository of the institution or to publish it as part of a monograph), with the reference to the first publication of the work in this journal.
3. Journal’s politics allows and encourages the placement on the Internet (for example, in the repositories of institutions, personal websites, SSRN, ResearchGate, MPRA, SSOAR, etc.) manuscript of the work by the authors, before and during the process of viewing it by this journal, because it can lead to a productive research discussion and positively affect the efficiency and dynamics of citing the published work (see The Effect of Open Access).