Innovative approaches to control the development of Olympic sports

  • V.G. Savchenko Дніпропетровський державний інститут фізичної культури і спорту
  • V.I. Sazonets Дніпропетровський державний інститут фізичної культури і спорту
Keywords: experience, states, analysis, economic situation, Olympic sports, managers, marketing, sponsorship, innovation, Sochi 2014

Abstract

The experience is studied of the world’s leading sports and is analyzed the economic
situation in Ukraine, which has a significant impact on the operation and development
of Olympic sports and the sports industry. The importance of optimally using funds of
sports organizations is revealed. The directions of cooperation of managers and marketers in the sport, on raising sponsorship funds for innovative approaches are considered. The experience of preparing for the Olympics in Sochi in 2014 is studied

Downloads

Download data is not yet available.

References

Oswald D. The Fundamental Principles of Olympism // Olympic Review. – 2002. – V. XXVL. – № 28. – P. 39‑41. [Електронний ресурс] // Режим доступу: www.olympicstudies.canterbury.ac.nz/documents/4th_porritt_paper.pdf (24.12.2010).

Степанова О. Н. Маркетинг в сфере физической культуры и спорта: монограф. – М. : Советский спорт, 2007. – 255 с.

Степанова О. Н. Маркетология спорта: инструментарий социолога. – М. : Советский спорт, 2003. – 72 с.

Лукащук В. І. Особливості маркетингу в сфері фізичної культури та спорту // Олимпийский спорт, физическая культура, здоровье нации в современных условиях. Матер. Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. XXVIII Олимпийским играм в Афинах. – Луганск, 2004. – С. 158‑160. [Електронний ресурс] // Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Mtpsa/2009_15/Lukaw.pdf (14.01.2011).

Мічуда Ю. П. Сфера фізичної культури і спорту в умовах ринку: Закономірності функціонування та розвитку. – К. : Олімпійська література, 2007. – 215 с.

Дудов В. А., Степанова О. Н. Маркетинг в сфере физической культуры и спорта: содержание, стратегия, коммуникации. – М. : РАГС, 2003. – 212 с.

Лукащук В. І. Паблік рілейшнз у спорті // Вісник Харків. нац. ун-ту імені В. Н. Каразіна «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи». – 2004.– № 621. – С. 109‑113.

Россадюк В. С. Экономический фактор в спорте // Теория и практика физической культуры. – 2006. – № 1. – С. 21‑22.

Camy J., Clijsen L., Madella A., Pilkington A. Improving employment in the field of sport in Europe through vocational training. – 2004. Vocasport [Електронний ресурс]//Режим доступу: http://europa.eu.int/comm/sport/documents/ lotvocasport (21.01.2011).

Andreff V., Fentem P., Svoboda B., Vuori I., Weber W. The significance of Sport for Society. – Council of Europe Press, 2005. – 188 p. [Електронний ресурс] // Режим доступу: www.libsport.ru/doc/20fe14a2-44d5-4044-b626-6802a0cbc83a (21.01.2011).

Самые успешные PR-кампании в мировой практике : пер. с англ. ИНФРА‑М., 2002. – 596 с. [Електронний ресурс] // Режим доступу: www.gumer.info/bibliotek_Buks/Econom/PR/index.php (29.01.2011).

Галкин В. В. Экономика спорта и спортивный бизнес. – М. : КноРус, 2006. – 320 с.

Столяров И. Сочинская Олимпиада представляет маркетинговую программу / И. Столяров. – Новости спортивной индустрии. Украина. – К., 2008. – № 3(5). – С. 25–28.

Published
2013-02-05
How to Cite
Savchenko, V., & Sazonets, V. (2013). Innovative approaches to control the development of Olympic sports. European Journal of Management Issues, 21(2), 24-32. https://doi.org/10.15421/191304