Formation strategy of sustainable development of tourism

  • V.M. Zaitseva Запорізький національний технічний університет
Keywords: tourism industry, tourism product, tourism management system, development strategy

Abstract

Transition to the market relations caused big transformations in the tourism sphere.
The centralized control system of tourism, the state financial support of development of the
regional tourist centers is as a result cancelled, bases of interaction of different regions in
creation and advance on the consumer market of tourist products are broken. Indicators of
dynamics of growth of profitability of tourism considerably advance indicators of dynamics
of growth of profitability of other spheres of economy

Downloads

Download data is not yet available.

References

Гнатів О. К. Проблеми розвитку вітчизняного туризму // Економіка України. – № 5. – 2006. – С. 23 – 25.

Качанівський В. С. Концепція розвитку туризму в Україні. – Львів : Брама, 2006. – 317 с.

Гурова Д. Д. Проблеми розвитку туризму в Україні: шляхи їх вирішення / Д. Д. Гурова. − Географія і сучасність. − 2010. − Вип. 24. − С. 209 − 215.

Козловський Є. В. Іноземний досвід регулювання міжнародного туризму та його використання в Україні // Вісник НАДУ. – № 6. − 2007. − С. 53 − 57.

Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму : методологія, реалії бізнесу : монографія / Т. І. Ткаченко. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2006. – 537 с.

Чумаченко М. Г. Регіональна політика в Україні / М. Г. Чумаченко. Донецьк : Шахтар. − 2008. − 68 с.

Published
2013-02-25
How to Cite
Zaitseva, V. (2013). Formation strategy of sustainable development of tourism. European Journal of Management Issues, 21(2), 50-57. https://doi.org/10.15421/191308